Ahad, 18 Ogos 2013

SILIBUS YANG AKAN DILAKSANAKAN

Sekolah Islam Integrasi Haji Fikry ini bakal melaksanakan 2 sistem pendidikan yang digabungkan iaitu bercorak akademik dan agama. Sekolah ini bakal menggunakan sistem akademik sedia ada dari kementerian Pendidikan Kemboja manakala untuk kurikulum agama (Arab) pula menggunapakai sistem dari Malaysia.  Pada waktu mendatang sekolah ini juga akan menyerap masuk silibus agama (arab) yang digunapakai oleh pelajar-pelajar tingkatan enam di Malaysia iaitu (STAM). Ini bertujuan untuk memudahkan mereka melanjutkan pelanjaran ke peringkat universiti di Malaysia kelak.

Selain itu sekolah ini juga akan menguatkuasakan penggunaan 4 bahasa dalam kurikulum pembelajarannya serta pengurusan seharian  iaitu Bahasa Arab, Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu selain Bahasa Champa sendiri.  


Bidang Ko-kurikulum pula dititik beratkan kepada seluruh pelajar sekolah ini bagi melahirkan pelajar yang bukan sahaja berilmu bahkan juga seimbang dalam kelangsungan hidup di mana aktiviti Ko-kurikulum ini merangkumi kelab dan persatuan yang berbentuk sukan, kebudayaan dan skill (kemahiran).